Frontlinie, Nieuwpoort-Basel2018.reismee.nl

Belfort - Basel

Alweer de elfde dag van onze fietstocht door de Frontlinie.

103km, 397hm.

Goedemorgen, wat een weertje zeg, regen en niet zo'n beetje ook. Maar even gespiekt op buienradar die aangaf dat het slechts buitjes waren en snel weer voorbij zouden trekken. Ook hadden we vandaag weer een korte rit op het programma staan, van ca 70km naar Basel.

Halverwege de rit kruisten we de Velo 6 en even gekeken op het bord, gaf dit aan dat we die prima zouden kunnen volgen. Dus in plaats van een bijna rechte lijn naar Basel hebben we een ommetje gemaakt via Mulhouse,l.

Velo 6, een fietsroute van 3000km, waar zo'n 10000 fietsers jaarlijks gebruik van maken. Althans het gedeelte wat wij fietsten, naar Mulhouse. In het begin best wel leuk, vlag, geen autoverkeer wat bij je langs raast. Heerlijk. Maar als je een 30km hebt gereden op die route gaat de verveling toeslaan en ga je weer verlangen naar wat variatie. We vonden het prima zo, ook omdat we de afgelopen dagen voldoende hebben geklommen. Achteraf gezien hebben we toch nog meer dan 400 hoogtemeters gemaakt, zonder dat we er eigenlijk veel van hebben gemerkt. Het was een goede keuze, dit ommetje.

Onderweg op de Velo 6 zijn we nog in gesprek geraakt met fietsers uit Nantes. Even wat ervaringen uitwisselen..

Langs het Saone Rhin kanaal naar Mulhouse en dan vervolgens langs de Rijn richtirg Basel, om via Lörach Basel en dus Zwitserland binnen te gaan. Lekker gemakkelijk tochtje, alles vlak. Langs de Rijn was nog wat beweging te zien op het water.

Basel, dwars door Basel. Druk, dicht bebouwd en langs best wel redelijk goede fietsvoorzieningen zijn we via de Dreiländebrucke naar station SBB gefietst, waar de Flixbus ins baar het verre noorden brengt, naar Groningen.

Flixbus. Wat is dat, hoe bevalt het en wat zijn onze ervaringen. Op de website staat dat er voldoende beenruimte is, wifi aan boord, de telefoon kan opgeladen, er zijn snacks en drinken verkrijgbaar bij de chauffeur.

Eerst de beenruimte. Die is niet beter dan de lijndienst van Arriva, slechter zelfs. Als je dan 13 uur in een vaste houding moet zitten, is de beenruimte veel te klein. Ook omdat iedereen de stoel in slaapstand heeft staan blojft er nog minder over.

SEPE ZADI PAUL ET SANDRINE

Bonjour,
Nous sommes les cyclistes de Nantes, nous vous avons croisés le jeudi 17 mai juste avant l'échelle des écluses entre Montreux-Château et Dannemarie avant Mulhouse.
J'espère que vous êtes bien rentrés chez vous et que le voyage en bus s'est bien passé.
Pouvez-vous nous transmettre votre mail pour vous envoyer nos photos ?
Bonne continuation à vous deux.
Cordialement.
Paul et Sandrine SEPE ZADI, de Nantes.

Lourens

Nous sommes bien rentrés à la maison et nous avons aussi fait un bon voyage. J'ai vraiment apprécié de vous connaître pendant un moment. L'adresse e-mail se trouve sur la petite note, mais est info@lourenshengst.nl