Frontlinie, Nieuwpoort-Basel2018.reismee.nl

Cernay - Belfort

De tiende dag van onze fietstocht door de Frontlinie.

52km, 506hm.

Cernay-Belfort, wat een fluitje leek, bleek nog een weg met obstakels. Maar goed ook, anders is er ook geen lol aan..

De eerste was de regen. Pijpestelen regende het. De af te leggen afstand was dermate klein dat we wel wat speling hadden en daarvan gebruik maakten, door tot de uiterste tijd de kamer in gebruik te houden. Maar toen moest het er toch van komen. Regenjas aan, poncho aan, regenschoenen.... gaan met banaan en als je eenmaal op de fiets zit heb je er eigenlijk ook niet verl last meer van. En na een kilometer of vijf werd het ook alweer droog.

Hehè, we zijn weer een stapje dichterbij ?. Belfort. Maar wat een puzzel en een crime om er te komen zonder omver gereden te worden door het autoverkeer. Vanaf Cernay gaan er twee wegen richting Belfort, de D483 en de A36, beide drukke wegen,. De A36 is snelweg, dat was zo wie zo geen optie, we kwamen vanuit Cernay via een andere weg op de D483. Wat bleek, die ging op een gegeven moment over op een autoweg en die was ook te druk, dat we via via wegen hebben moeten zoeken om een beetje fatsoenlijk in Belfort te kunnen komen. Maar we zijn er, met 50km op de teller.

Belfort heeft een enorme citadel, waar we direct langs reden en dus van de gelegenheid gebruik maakten die te bezoeken. Wat een bouwwerk!! Daar aangekomen begon het weer enorm te regenen en hebben we een half uur echt moeten schuilen in de toegangspoort.

Na de regen zijn we naar boven gestampt, enorm stijl, maar boven gekomen hadden werkelijk een prachtig mooi uitzicht.

Belfort, eindelijk een stad waar de fietsvoorzieningen redelijk goed aanwezig waren en wij vrij gemakkelijk ons hotel konden bereiken. Toch weer een mooie dag. En morgen... Tja, de laatste dag alweer, voordat we naar Nederland vertrekken.

wilma

Succes met de laatste loodjes, respect voor de zware tocht !

Edwin Schol

Hoi beiden,

Wat een mooie ervaringen en een mooi reisverslag nemen jullie mee. Een goede terugreis toegewenst!

Lourens Hengst

Amaai, was meerdere keren een reactie van Belgen onderweg. Die houden we er in.