Frontlinie, Nieuwpoort-Basel2018.reismee.nl

Roye - Corbeny

Dag vier van onze fietstocht door de Frontlinie.

132km, 1032hm

Heerlijk uitgebreid ontbijt in het Ibis hotel genoten. Het weerbericht bekeken en het lijkt dat we mooi achter de wolkezone met buien aan rijden. Het is droog en lekker fris. Dus maar een extra truitje aan.

Dat extra truitje zijn er twee geworden, behoorlijk fris. Had ik nu toch maar de winterjas meegenomen. Morgen wordt het 11/12 graden, dan moet de trui er maar overheen.

Veel klimwerk vandaag, weer een record met meer dan 1000 meters.

Na ca dertig kilometers was het een kilometer klimmen naar La Machemontoise, kalksteengrotten, die gebruikt zijn in de eerste wereldoorlog. Helaas gesloten, maar wederom goed voor de klimspieren.

Na de lange afdaling de wagon in Compiegne opgezocht, waar op 11 november 1918 de vrede is getekend. Indrukwekkende tenstoonstelling ook van 3D foto's.

Van Compiegne naar Soissons was het een redelijk vlak stuk en plezierig fietsen. Niet al te veel auto's. In Vic sur Aisne nog een nieuwe spaak gezet on het wiel van Jelke, een mooie combi, pause met een bakje koffie en wat reparatie en het hotel in Corbeny besproken.

Vanaf Soissons op naar Margival. Doordat we verkeerd reden en in tijdnood kwamen hebben we geen bezoek gebracht aan de Wolfsschlucht2. Ach, we rijden toch door de Frontlinie van de eerste wereldoorlog.

Op naar de Chemin Des Dames. Maar oh wat een tegenvaller wat betreft het fietsen ten opzichte van het autoverkeer. Redelijk druk en er werd wrg hard gereden. Niet aan te bevelen. Wel enorm mooie uitzichten, waar we erg van hebben genoten.

Kwart voor zeven zojn we aangekomen bij het hotel in Corbeny, waar qe ook heerlojk hebben gegeten.

Foto's. Het internet hier in Frankrijk is langzaam, dan wel dat er geen goed bereik is. Hierdoor ben ik niet altijd in de gelegenheid de foto's toe te voegen. In elk geval ga als ik terug ben de foto's toevoegen.