Frontlinie, Nieuwpoort-Basel2018.reismee.nl

De eerste dag, Tjalleberd - Diksmuide

42km, 121 hoogtemeters

Lang naar uitgekeken, veel gelezen en bekeken en gepuzzeld om een leuke route te maken, en dan is het zover. Eerst op de fiets naar Heerenveen en per trein naar Rotterdam.

Op de trein, ja zo kun je het best wel noemen, tjokkie vol. Oorzaak, schoolvakanties, te korte treinen door werkzaamheden. Affijn we zitten , nou ja, staan in de trein naar Rotterdam.

Het voordeel van die drukte is wel dat je met de andere mensen in hetzelfde schuitje zit en hele verhalen worden uitgewisseld. Heel gezellig.

Na een lange sta en nog even zitten van Rotterdam naar Roosendaal, dan de belgische spoorwegen. De stoptrein naar Antwerpen-centraal. Ik kreeg het gevoel weer in de 70ies beland te zijn. Oud, vies en geen ruimte voor fietsen.

Maar goed dat ik de tickets online kon kopen, ook voor de fiets. Storing in de ticketautomaten, al vanaf Roosendaal(n).

Het wordt spannend straks, overstappen in Antwerpen, van spoor 23 naar spoor 2 in tien minuten.....

Oplossing gevonden, ff doorgereden naar Antwerpen Bechem en daar overstappen op hetzelfde perron in de ic naar de Panne. Overvol en de plaatsen voor de fietsen beze. Hangen in het portaal dus. Helaas slechts een glimp van het mooi Antwerps station gezien.

Dan Eindelijk De Panne. Vandaar naar Bad Nieuwpoort en vervolgens langs de Ijzer naar Diksmuide. Een lange warme dag. Het stuk fietsen van De Panne naar Diksmuide, ca41km, was met het windje een ware verademing. Amaai.

Morgen meer, nu eerst een Belgische Pint, met een zachte g.

een link om mee te lezen: wegenvanherdenking-noordfrankrijk

Ineke Vroom

Heel veel plezier en mooie fietsmeters! Geniet!